Sport w ciąży – aktywne 9 miesięcy

Większość młodych mam zaczyna dbać o formę dopiero kilka miesięcy po porodzie. Z jednej strony nie ma się co dziwić – od lat babcie i mamy wmawiają nam, że w ciąży trzeba się oszczędzać i broń Boże niczego nie dźwigać. Okazuje się jednak, że ciążowy brzuszek nie przeszkadza w wykonywaniu skutecznych ćwiczeń. Ja starałam się spędzić te 9 miesięcy aktywnie, ale najczęściej ograniczało się to do spacerów. Tymczasem okazuje się, że w ciąży można naprawdę dać sobie solidny wycisk 🙂

sport

Aktywność fizyczna w ciąży pomaga nam przygotować się do porodu, czyli największego wysiłku, jaki może przejść organizm kobiety. Co więcej, uwalnia również mnóstwo endorfin i dopaminy, które od razu poprawiają nam humor. Oczywiście musimy pamiętać o tym, żeby przed ćwiczeniami skonsultować się z lekarzem i zrezygnować ze sportów najbardziej kontuzjogennych (chociaż mam nadzieję, że żadnej z Was nie przyszło nigdy do głowy jeździć konno czy grać w piłkę nożną w ciąży :)). Na szczęście istnieje co najmniej 7 sposobów na sport w ciąży, które są zarówno bezpieczne, jak i przyjemne:

  1. Bieganie – najprostsza forma aktywności fizycznej jest jednocześnie jedną z najbezpieczniejszych dla przyszłych mam; biegać możemy aż do 9. Miesiąca, o ile lekarz nie widzi przeciwwskazań
  2. Pływanie – doskonale wpływa na wszystkie mięśnie, pomaga się zrelaksować i zmniejsza bóle kręgosłupa; jednak panie, które miewają problemy z infekcjami intymnymi, muszą raczej zrezygnować z tej formy aktywności w ciąży
  3. Joga – idealna na wzmocnienie ciała oraz dla kobiet, które boją się powstania obrzęków w czasie ciąży; nie bez znaczenia pozostaje również pozytywny wpływ na kręgosłup
  4. Aerobik – tego rodzaju ćwiczenia doskonale wzmacniają plecy i poprawiają krążenie krwi
  5. Siłownia – wykupienie karnetu na siłownię to świetny sposób na zwiększenie siły i wytrzymałości mięśni oraz utrzymanie prawidłowej masy ciała (z czym ma problem większość przyszłych mam)
  6. Tai-chi – brzmi kosmicznie, ale podobno poprawia koordynację ruchową i równowagę oraz wzmacnia układ mięśniowy i kostny
  7. Spacery – na poranne lub wieczorne spacery da się namówić nawet najbardziej oporna z nas; to sama przyjemność – zero wysiłku, a wzmocnienie i dotlenienie całego organizmu gwarantowane!

A Wy uprawiałyście jakiś sport w ciąży? 🙂

Reklamy